Απογοητευτικά ήταν για τον εμπορικό κόσμο τα αποτελέσματα των ενδιάμεσων εκπτώσεων που έληξαν χθες καθώς η κίνηση ήταν χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με την έρευνα της ΙΝΕΜΥ-ΕΣΣΕ η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του φετινού Νοεμβρίου, όσον αφορά στις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων που συμμετείχαν σε αυτήν, κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την περσινή για το 47% των επιχειρηματιών, ποσοστό αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού τον περασμένο Νοέμβριο (65%). Για το 37% των επιχειρήσεων οι φετινές πωλήσεις, παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και για το 10% διαμορφώθηκε σε καλύτερο επίπεδο σε σύγκριση με το 2016.
Στις εκπτώσεις συμμετείχε το 70% των επιχειρήσεων με τα καταστήματα ένδυσης/υπόδησης να εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου 2017 (85%), ενώ τα επιμορφωτικά είδη το μικρότερο (32%). Επιπλέον έξι στις δέκα επιχειρήσεις στον κλάδο του λιανικού εμπορίου έκαναν εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων που διαθέτουν στο κατάστημα. Στα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, 4 στους 10 επιχειρηματίες δήλωσαν ότι ο τζίρος του δεκαπενθημέρου δεν επηρεάστηκε από το άνοιγμα της Κυριακής και τη λειτουργία του καταστήματος για μια επιπλέον ημέρα. Παράλληλα, το ίδιο ποσοστό σημειώνει πως το άνοιγμα της Κυριακής είχε αρνητική αντιπροσφορά στο ύψος των πωλήσεων ολόκληρης της εκπτωτικής φθινοπωρινής περιόδου για την επιχείρησή τους.
Όσον αφορά στο ύψος των εκπτώσεων μία στις τρεις επιχειρήσεις επέλεξαν να πραγματοποιήσουν εκπτώσεις μεταξύ 11% – 20%, μία στις πέντε μεταξύ 21% – 40% και μία στις δέκα κινήθηκαν είτε σε χαμηλού επιπέδου εκπτώσεις 1% – 10%, είτε σε υψηλού επιπέδου, άνω του 40%. Στον κλάδο της ένδυσης/υπόδησης η πλειονότητα των επιχειρήσεων, το 54%, πραγματοποίησε εκπτώσεις έως και 20%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τις επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού ανέρχεται στο 43%.
Η πλειονότητα των επιχειρηματιών σε ποσοστό 48% πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν το συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής -χειμερινής περιόδου. Περίπου ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο, όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις και ένας στους πέντε θετικό. Όσον αφορά στον αντίκτυπο του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων, ένας στους δύο επιχειρηματίες πιστεύει ότι δεν την έχει επηρεάσει, τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι τα εκπτωτικά δεκαήμερα συμβάλουν θετικά στην επισκεψιμότητα και ένας στους δέκα θεωρεί ότι έχουν αρνητικό αντίκτυπο. Σε ακόμα μία εποχική έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Συγκεκριμένα το 60% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό και το 35% εκφράζει τη σύμφωνη γνώμη του.