ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Cargo αεροδρόμιο στο Πλατύ Ημαθίας ζητά το ΒΕΘ – Τι συζητήθηκε σε συνάντηση φορέων

biancoblue - Freepik.com

Στην ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας, που αποτελεί βασικό «γρανάζι» της οικονομίας, αλλά και στην ανάδειξη της γεωστρατηγικής θέσης της Κεντρικής Μακεδονίας, με σειρά ωφελειών για την ευρύτερη περιοχή θα μπορούσε να συνεισφέρει η δημιουργία cargo αεροδρομίου, στην περιοχή της Ημαθίας.

Αυτό επισήμανε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και εκπρόσωπος στο Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής της ΚΕΕΕ, Αναστάσιος Καπνοπώλης κατά την εισήγηση της πρότασης του, για την ανάπτυξη cargo αεροδρομίου, στην περιοχή της Ημαθίας και συγκεκριμένα τη χρήση του στρατιωτικού αεροδρομίου στο Παλαιοχώρι Ημαθίας (στα όρια του Πλατέος) ως εμπορευματικού, σε υβριδική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπροσώπων Επιμελητηρίων και φορέων της Θεσσαλονίκης.

«Τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερο, ο επιχειρηματικός κόσμος έχει το βλέμμα στραμμένο στην εξωστρέφεια, αξιοποιώντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες για τη μεταφορά των προϊόντων του με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις και συνθήκες. Η δημιουργία ενός cargo αεροδρομίου στην περιοχή της Ημαθίας θα μπορούσε να παίξει καταλυτικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση, αποτελώντας έναν κόμβο εμπορευματικής δραστηριότητας που θα διαθέτει αυξημένα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Θα πρέπει να σημειώσω, δε, πως η χώρα μας δεν διαθέτει άλλο cargo αεροδρόμιο. H δημιουργία του θα δημιουργήσει προστιθέμενη αξία στην περιοχή και παράλληλα θα αξιοποιηθεί, το δίκτυο των εμπορευματικών διαύλων, υφιστάμενων και μελλοντικών. Η μη ύπαρξη άλλου εμπορευματικού αεροδρομίου στη χώρα καταδεικνύει, απερίφραστα, την αναγκαιότητα, αλλά και τη σημασία δημιουργίας cargo αεροδρομίου και μάλιστα σε μια περιοχή που βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο» ανάφερε ο κ. Καπνοπώλης υπογραμμίζοντας πως «η συνεχώς, αυξανόμενη ζήτηση από μεγάλες επιχειρήσεις ελληνικών και ξένων συμφερόντων για την ανάπτυξη logistics στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, και ειδικότερα της Θεσσαλονίκης, αποτελεί έναν ακόμη λόγο που αντανακλά την αναγκαιότητα της ανάπτυξης ενός cargo αεροδρομίου στην περιοχή».

Παράλληλα ο κ. Καπνοπώλης επισήμανε πως «η ανάπτυξη ενός cargo αεροδρομίου δεν προσεγγίζεται, ως μεμονωμένη κίνηση, αλλά ως μέρος ενός γενικότερου σχεδιασμού. Θα μπορούσε να υλοποιηθεί παράλληλα με άλλα σημαντικά έργα υποδομών που είναι σε εξέλιξη, όπως η αξιοποίηση του ΟΛΘ και η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών συνδέσεων αλλά και του οδικού δικτύου».

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη αφού δήλωσαν καταρχήν θετικοί σε μία τέτοια πρόταση επισήμαναν την αναγκαιότητα υλοποίησης μελέτης προκειμένου να καταδειχθεί αν το εγχείρημα θα μπορούσε να αποδώσει τα προσδοκώμενα οφέλη για την περιοχή και την επιχειρηματικότητα και παράλληλα να διερευνηθούν οι ιδιαιτερότητες του εγχειρήματος.

Το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει ένας κύκλος επαφών με εκπροσώπους της πολιτείας προκειμένου να συζητηθεί η σχετική πρόταση και να γίνουν οι απαραίτητες συντονισμένες ενέργειες.

Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής και τομέαρχης Παραγωγικών Φορέων της ΠΚΜ Γιάννης Κουφίδης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κιλκίς, Χρήστος Χατζημλάδης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Σερρών, Αθανάσιος Μαλλιάρας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒ), Σίμος Διαμαντίδης, ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Αθανάσιος Λιάγκος, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, ο διευθυντής Τομέα Βιομηχανικής Διοίκησης ΑΠΘ, Δημήτρης Βλάχος, η Σοφία Πετούση της ReDePlan Consultants, o πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βορείου Ελλάδος, Δημήτρης Τσιτσάμης, o Απόστολος Μπιζάκης, αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕL.BE και διευθύνων σύμβουλος της TREDIT, και η διευθύντρια του Επιμελητηρίου Ημαθίας, Όλγα Σαββίδου.

Αφήστε μια απάντηση