ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

“Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν έχει κυβερνητικό σχέδιο”

Ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, και στέλεχος της Νέα Δημοκρατίας Στράτος Σιμόπουλος είναι ο άνθρωπος που έτρεξε για να «τρέξουν» τα μεγάλα έργα που γίνονται αυτή την στιγμή στην Θεσσαλονίκη.. Ο γνωστός στους βορειοελλαδίτικους κύκλους επιχειρηματίας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1959 και αποφοίτησε από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, το 1983. Από το 1985 ασκεί το επάγγελμα του Μηχανικού (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός) ως συνιδιοκτήτης τεχνικής εταιρίας η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή ιδιωτικών έργων. Σήμερα στην εφημερίδα μας απαντά σε ερωτήματα για τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις, την αξιολόγηση και τα έργα που πρέπει να γίνουν στην Θεσσαλονίκη.

ΕΡ: Εκτιμάτε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2017 έχει ομοιότητες με το αντίστοιχο του 2015 όσον αφορά στην πορεία της διαπραγμάτευσης;
ΑΠ: Είναι πολύ χειρότερο. Από το 2015 έχουν περάσει δύο πολύ δύσκολα χρόνια για την αγορά, την οικονομία και τους πολίτες, οι οποίοι έχουν εξουθενωθεί από την αύξηση της φορολογίας, των ασφαλιστικών εισφορών και όλες τις επιβαρύνσεις που έφερε το 3ο Μνημόνιο. Η οικονομία μας εξακολουθεί να κινείται με υφεσιακούς ρυθμούς και το πρώτο τρίμηνο του 2017, η ανεργία δεν λέει να υποχωρήσει. Υπάρχει πτώση της κατανάλωσης ακόμη και για βασικά αγαθά, όπως τα τρόφιμα, ενώ επικρατεί ένας γενικότερος προβληματισμός μεταξύ των επιχειρήσεων και των φορέων της οικονομίας για το που βαδίζει η κυβέρνηση και μαζί της και η χώρα.

ΕΡ: Έχει η κυβέρνηση σχέδιο για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και την πορεία της χώρας;
ΑΠ: Πολύ φοβάμαι πως η κυβέρνηση το μόνο σχέδιο που έχει είναι το 3ο Μνημόνιο, το οποίο ούτως ή αλλιώς εκείνη το έφερε και επί της ουσίας με τις πράξεις και τις παραλείψεις της χάθηκε όλη η θετική πορεία της διετίας 2012-2014. Επιτρέψτε μου να σας πω ότι αυτή την στιγμή η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα διαπραγματεύεται επί της ουσίας ένα ακόμη πακέτο μέτρων, το οποίο εκτείνεται πέρα από τα όρια του 3ου Μνημονίου. Επί της ουσίας εκτείνεται πέρα από τα όρια της κοινοβουλευτικής της θητείας γιατί ο κ. Τσίπρας θα είναι στην αντιπολίτευση μετά τις επόμενες εκλογές, τις οποίες θα χάσει και με μεγάλη διαφορά. Οι κυβερνήσεις έχουν συνέχεια, αλλά η πολιτική της ΝΔ δεν έχει καμία σχέση με τα όσα πρεσβεύει και εφαρμόζει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Που είναι το παράλληλο σχέδιο ανάπτυξης της χώρας, που είχαν υποσχεθεί πως θα παρουσιάσουν και θα υλοποιήσουν; Που είναι οι αναπτυξιακές παρεμβάσεις που θα ξεκινούσαν; Καθυστερούν με ένα σωρό προσκόμματα τις ιδιωτικοποιήσεις και εγκαινιάζουν δρόμους και υποδομές, που βέβαια ξεκίνησαν και κατασκευάστηκαν επί των προηγούμενων κυβερνήσεων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν έχει κανένα σχέδιο και το μόνο που κάνει είναι να άγεται και να φέρεται από τα όσα της ζητούν οι Θεσμοί. Δεν έχει αντιπροτάσεις και όσο για τα αντίμετρα ας δούμε τελικά πότε θα μπορούν να εφαρμοστούν και τι θα αφορούν. Οι πολίτες δεν την εμπιστεύονται και αυτό είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς την ίδια, το οποίο καταγράφεται σε όλες τις δημοσκοπήσεις. Ο κ. Τσίπρας θα είναι ο πρώτος πρωθυπουργός που θα έχει συμφωνήσει δύο Μνημόνια, το 3ο και το επόμενο, δηλαδή το πακέτο των μέτρων για μετά το 2018.

ΕΡ: Ωστόσο ειδικά για την Θεσσαλονίκη η κυβέρνηση προετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα τοπικό αναπτυξιακό πρόγραμμα, το οποίο θα κληθεί να διαχειριστεί η Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης;
ΑΠ: Αναρωτιέμαι, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας κ. Αλέξης Χαρίτσης με ποιον έχει διαβουλευθεί για την προώθηση έργων μητροπολιτικού χαρακτήρα; Εκτός και εάν επειδή η κυβέρνηση έχει προνομιακό συνομιλητή τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη θεωρεί ότι ο τελευταίος εκπροσωπεί όχι μόνο τον δήμο του, αλλά ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα και τα προάστια του. Δεν έχω εμπιστοσύνη σε πρωτοβουλίες, οι οποίες δεν υλοποιούνται συντονισμένα. Η δημιουργία δράσεων με μητροπολιτικό χαρακτήρα, απαιτεί συνεργασία της περιφέρειας, των δήμων και των τοπικών φορέων ώστε να αναδειχθούν οι πραγματικές ανάγκες και οι προτεραιότητες της πόλης. Κάτι ανάλογο δεν έγινε στην περίπτωσή μας. Υπάρχει έστω ένα νέο έργο που ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία δύο χρόνια; Σας απαντώ ότι τίποτε δεν έχει ούτε καν προγραμματιστεί. Υφίσταται κάποια πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας που κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα στην πόλη μας; Δυστυχώς έχουμε «χορτάσει» από πλάνα και σχέδια, εκείνο που μας λείπει είναι η συνεπής και αδιάλειπτη εφαρμογή. Τελικά, πιστεύω ότι πρόκειται για μια επικοινωνιακή ενέργεια, ανάλογη με μια προηγούμενη των Ρέππα – Μπιρμπίλη.

ΕΡ: Όμως η παραχώρηση του στρατοπέδου Παύλου Μελά ολοκληρώθηκε.
ΑΠ: Η παραχώρηση ολοκληρώθηκε όσον αφορά στο τυπικό σκέλος της συμφωνίας και τώρα απαιτείται να δρομολογηθεί η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και της Θεσσαλονίκης. Μπορώ να σας βεβαιώσω επειδή ήμουν Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων το 2013 πως τα θεμέλια για την πρόσφατη παραχώρηση δεν τα έβαλε η σημερινή κυβέρνηση, αλλά είχαν ήδη μπει από το 2013. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παύλου Μελά κατά τη συνεδρίασή του στις 29 Αυγούστου του 2013 είχε αποδεχθεί κατά πλειοψηφία τους όρους παραχώρησης του Παύλου Μελά, όπως αυτοί συμφωνήθηκαν μεταξύ της δημοτικής αρχής και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Σύμφωνα με τους όρους παραχώρησης στο Δήμο αποδίδονταν κατά χρήση για 49 χρόνια 283,9 στρέμματα, στα οποία και προβλεπόταν να αναπτυχθεί το μεγαλύτερο μητροπολιτικό πάρκο της Ν. Α. Ευρώπης. Όλα τα ιστορικά κτίρια που έχουν κηρυχθεί διατηρητέα θα συντηρούνταν με ευθύνη του δήμου και θα χρησιμοποιούνταν για κοινωνικές, πολιτιστικές, αθλητικές χρήσεις και για αναψυχή, λειτουργώντας στη λογική της ανάπτυξης με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Στην κυριότητα του ΥπΕΘΑ θα παρέμεναν 25 πολεοδομημένα στρέμματα, ενώ 8 στρέμματα θα παραχωρούνταν κατά χρήση στην Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως. Η σημερινή, βέβαια, συμφωνία με την παραχώρηση εκ μέρους του Δήμου 85 κατοικιών στο Ταμείο Εθνικής Αμύνης αποτελεί σημαντική βελτίωση της προηγούμενης και πιστώνεται στην παρούσα δημοτική αρχή.

ΕΡ: Επειδή ως Γενικός Γραμματέας διαχειριστήκατε άμεσα το ζήτημα του Μετρό, γιατί στα δυτικά της Θεσσαλονίκης δεν προχωρούν οι επεκτάσεις του;
ΑΠ: Μέχρι το τέλος του 2014 είχαν ολοκληρωθεί οι γεωτεχνικές έρευνες και είχε ξεκινήσει από τις υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η εκπόνηση των μελετών για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Σταυρούπολη – Ευκαρπία, το οποίο θα περιλάμβανε 5,26 χλμ. σήραγγας και 5 σταθμούς (Νεάπολη, Παύλου Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία). Το έργο θα εξυπηρετεί περίπου 80.000 επιβάτες ημερησίως και έχει προϋπολογισμό 500 εκ. €. Τι έχει κάνει σχετικά ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., σε ποια φάση βρίσκεται η διαδικασία εκπόνησης των μελετών, όπως και η αντίστοιχη εξασφάλιση των απαιτούμενων για την κατασκευή πόρων; Πολύ φοβάμαι ότι δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτε.

ΕΡ: Στη δυτική Θεσσαλονίκη υπάρχουν μεγάλα εκκρεμή ζητήματα και στον τομέα της σχολικής στέγης. Τι έχει υλοποιηθεί στο πεδίο αυτό;
ΑΠ: Από τον Φεβρουάριο του 2013 που εξήγγειλα ως Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων την κατασκευή 18 σχολικών συγκροτημάτων στη Δυτική Θεσσαλονίκη, έχουν ήδη παραδοθεί τα 13, ενώ 4 είναι υπό κατασκευή. Από την άλλη πλευρά, τα τελευταία δύο χρόνια δεν προχωρά η ωρίμανση μελετών για νέα σχολεία σε Δήμους, όπως αυτός του Ευόσμου – Κορδελιού. Γιατί δεν συνεχίστηκε η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ώστε να έχουμε την δημοπράτηση και άλλων σχολικών μονάδων; Γιατί σταμάτησε το πιλοτικό πρόγραμμα αναβάθμισης Δημοτικών Σχολείων που ξεκινήσαμε και σε πρώτη φάση περιελάμβανε και τρεις μονάδες στη Θεσσαλονίκη; Την τριετία 2012-2014 έγιναν πολλά στον τομέα της σχολικής στέγης στη Δυτική Θεσσαλονίκη και μόνο τα δύο τελευταία χρόνια με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ η κατάσταση έχει τελματωθεί.

Αφήστε μια απάντηση