Κ. Ζέρβας: « Είναι ντροπή η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να μην έχει ούτε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Άμεσες λύσεις τώρα»

0

«Είμαστε εδώ για να ακούμε τους πολίτες, είμαστε εδώ για να λέμε αλήθειες. Δεν είμαστε εδώ για να γυρνάμε στο παρελθόν, να πολιτικοποιούμε τα προβλήματα της πόλης, να ιδεολογικοποιούμε τις λύσεις της.  Θέλουμε να βρούμε τις βέλτιστες, εφαρμόσιμες λύσεις.  Και να επιβλέπουμε την υλοποίηση τους» τόνισε ο Κ. Ζέρβας και συμπλήρωσε «δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια στην πραγματικότητα». Με αυτά τα λόγια άρχισε την τοποθέτησή του στην Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου σχετικά με τις εξελίξεις στον ΟΑΣΘ. «Προφανώς το πρόβλημα δεν γεννήθηκε χθες. Είναι διαχρονικό, εντάθηκε όμως τα προηγούμενα χρόνια, έφτασε σε πρωτόγνωρα τριτοκοσμικά επίπεδα. Αυτό εγώ ως δήμαρχος δεν μπορώ να το δεχτώ» ανέφερε χαρακτηριστικά καταδεικνύοντας τη βαρύτητα του ζητήματος.

Παραθέτοντας ορισμένα ενδεικτικά στοιχεία της κατάστασης που επικρατεί σήμερα ενημέρωσε το σώμα πως λείπουν σήμερα από τον ΟΑΣΘ τουλάχιστον 170 λεωφορεία για την πλήρη υλοποίηση του μεταφορικού έργου καθώς συνολικά απαιτούνται περίπου  520 λεωφορεία,

«Δεν θέλω να σταθώ στις ευθύνες. Είναι διαχρονικές. Ούτε για το πάρτι του παρελθόντος, ούτε για τον ξαφνικό θάνατο του Οργανισμού το 2016, τον αφανισμό των μικρομετόχων, την κυκλοφορία υπερεικοσαετών οχημάτων. Δεν θέλω να σταθώ σε παλαιότερες υποσχέσεις αρμόδιων υπουργών. Η πόλη τις έχει χιλιο-ακούσει και έχουν κριθεί. Ο καιρός επίσης που η πόλη παρέλυε επί ημέρες, με απεργίες και δεν ίδρωνε το αυτί κανενός ανήκουν στο παρελθόν» ανέφερε χαρακτηριστικά.  «Θυμάμαι λίγα χρόνια πριν, την πόλη χωρίς αστικά επί ημέρες – χωρίς να εξετάζω το δίκαιο ή το άδικο των αιτημάτων – και δεν ασχολούνταν πραγματικά κανείς. Ούτε μονόστηλο στις εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας, ούτε ένα ρεπορτάζ στα εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα. Τι σήμαινε αυτό; Αυτό σήμαινε ότι η Θεσσαλονίκη σαν θέμα ήταν εκτός ενδιαφέροντος. Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη στην Ελλάδα αντιμετωπίζονταν ως μία χώρα εξωτική που οι ‘’ιθαγενείς’’ της δεν είχαν πρόβλημα να τη διασχίσουν και περπατώντας εν ανάγκη, για να μετακινηθούν».

Συνεχίζοντας αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που μπορεί να πάρει ο Δήμος Θεσσαλονίκης απαριθμώντας ορισμένες που ήδη υλοποιούνται. «Μπορούμε να συμβάλουμε στην καλύτερη κίνηση των αστικών λεωφορείων στους δρόμους της πόλης. Σε συνεργασία με την Τροχαία και με τη νέα στρατηγική της Δημοτικής Αστυνομίας το πράττουμε ήδη. Μπορούμε να αλλάξουμε όλες τις στάσεις του ΟΑΣΘ. Από μνημεία κακογουστιάς και πεδίο καθημερινού βανδαλισμού, προσανατολιζόμαστε σε στάσεις που θα κοσμούν το αστικό περιβάλλον, θα διακρίνονται για την αντοχή των υλικών τους, τη σχεδιαστική τους αρτιότητα και την χρηστική τους διάσταση. Να καθαρίσουμε τις λεωφοριολωρίδες. Να εξετάσουμε το διεθνές παράδειγμα. Να βρούμε και να μεταφέρουμε στην πόλη μας καλές πρακτικές, βέλτιστες πρακτικές πόλεων που τα έχουν καταφέρει. Να αξιοποιήσουμε όλες τις τεχνολογικές εφαρμογές που μπορούν να βελτιώσουν τις αστικές συγκοινωνίες.

Υποστήριξε πως ο Δήμος θα στηρίξει οποιαδήποτε μεταβατική λύση αρκεί αυτή να υλοποιηθεί άμεσα. «Είτε πρόκειται για τη συμβολή των ΚΤΕΛ, είτε για την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, με τη μέθοδο leasing – ο,τιδήποτε μπορεί αυτή τη στιγμή να προσθέσει 100 με 150 οχήματα στο στόλο είναι ευπρόσδεκτο» υπογράμμισε.  Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον ΟΣΕΘ, τον οργανισμό που είναι επιφορτισμένος να σχεδιάζει και να εποπτεύει τη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου.

Απευθυνόμενος στον Γεν. Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Σταθόπουλο και στην ηγεσία των Οργανισμών, ζήτησε να μεταφέρουν και αυτοί με τη σειρά τους στην πολιτική ηγεσία τη ζοφερή πραγματικότητα και αναγνώρισε πως γίνονται σοβαρές προσπάθειες για την υπέρβαση του αδιεξόδου.. «Οι άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είμαστε εδώ για να είμαστε μέρος της λύσης του προβλήματος» υποστήριξε και συμπλήρωσε «Θα συμμετέχουμε σε όποια βιώσιμη λύση αλλά και θα επιβλέπουμε κάθε αβελτηρία, καθυστέρηση, αδιαφορία στο νούμερο ένα πρόβλημα της πόλης μας».

Από την πλευρά του ο κ. Σταθόπουλος παρουσίασε το ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα με τη δέσμευση του πρωθυπουργού για τις συγκοινωνίες της πόλης, το οποίο προβλέπει: 120 λεωφορεία περισσότερα στις αρχές του 2020 και ακόμη 140 μέχρι το φθινόπωρο του 2020, όπως και επιμήκυνση της ζωής του ΟΑΣΘ μέχρι το 2022 με τα αναγκαία 500 οχήματα για την πόλη.

Στη δευτερολογία του ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε σε παλαιότερη πρωτοβουλία του το 2018 να προκαλέσει και τότε μία Ειδική Συνεδρίαση για τον ΟΑΣΘ και επισήμανε πως το πρόβλημα ήταν ήδη οξυμένο και οι λύσεις απουσίαζαν.

«Θέλουμε να ακούμε ή να μας ακούν; Θέλουμε να προγραμματίζουμε ή να κάνουμε απολογισμούς και καταλογισμούς; Θέλουμε να γκρινιάζουμε ή να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε;» τόνισε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας και συμπλήρωσε «ζητούμενο είναι τι θα προτείνουμε αυτή τη στιγμή στην πόλη». Απευθυνόμενος στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Σταθόπουλο, παρέθεσε τις δεσμεύσεις που ακούστηκαν νωρίτερα. «120 λεωφορεία μέχρι το Φεβρουάριο του 2020, μέχρι το Σεπτέμβριο θα κυκλοφορεί περίπου το 90% των αναγκαίων οχημάτων για την πόλη, τα οχήματα θα είναι τεχνολογίας Euro 4 και Euro 5 – και όχι Euro 1 και Euro 2 που κυκλοφορούνε σήμερα  και παράλληλα θα σχεδιάζεται ένα σύστημα αστικών συγκοινωνιών σε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ ώστε να επιτευχθεί η βιωσιμότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Εάν η επόμενη λύση δεν είναι βιώσιμη θα βρεθούμε σε λίγα χρόνια πάλι στην ίδια θέση» τόνισε. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του Μετρό υπογραμμίζοντας πως υπάρχουν δυνάμεις και άνθρωποι που δεν ενδιαφέρονται για αυτόν το στόχο δηλώνοντας πως εάν οι αποφάσεις του Κ.Α.Σ δεν είναι αρεστές σε αυτούς, σκοπεύουν να προσφύγουν στο ΣτΕ προκαλώντας νέες καθυστερήσεις. Κλείνοντας την τοποθέτησή του αναφέρθηκε στο ρόλο του Δήμου Θεσσαλονίκης λέγοντας τα εξής: «Θα παρακολουθήσουμε όλες αυτές τις δεσμεύσεις των διοικήσεων και της κυβέρνησης θετικά αλλά ως Δήμος Θεσσαλονίκης εμείς θα είμαστε αυτοί που θα επιβλέπουμε, αυτοί που θα συμμετέχουμε, αυτοί που θα επισπεύδουμε και αυτοί που θα βγούμε δημόσια να πούμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Αυτός είναι ο δικός μας ρόλος και αυτό κρατείστε από αυτή τη συζήτηση».

Γράψτε την άποψη σας

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.