Κωνσταντίνος Ζέρβας για το Μετρό: «Πρώτο μου μέλημα το μετρό να ολοκληρωθεί το 2023»

0

Ένα βίντεο του 2015 που αποτυπώνει ρεαλιστικά το σταθμό Βενιζέλου, όπως θα ήταν εάν κατασκευαζόταν με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, παρουσίασε κατά τη δευτερολογία του στο πλαίσιο της ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, εκτιμώντας ότι αν είχε ακολουθηθεί η συγκεκριμένη μέθοδος, ο σταθμός πιθανότατα να ήταν ήδη έτοιμος. Θέλοντας να δείξει ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση γίνεται με απόλυτα επιστημονικό τρόπο και ασφάλεια για τις αρχαιότητες, ο κ. Ζέρβας προχώρησε στην παρουσίαση ενός ακόμη βίντεο, που κατέγραφε, τον Ιούλιο του 2018, τη μεταφορά σπάνιων αρχαιοτήτων, που αποσπάστηκαν από την περιοχή της Αγίας Σοφίας και μεταφέρθηκαν στις αποθήκες του Καλοχωρίου.

«Χαίρομαι πάρα πολύ για το γεγονός ότι 13 χρόνια μετά, η κουβέντα ελάχιστα κινήθηκε σε τεχνικά προβλήματα, γιατί αυτά λύθηκαν και βλέπουμε τον πρώτο συρμό στην άκρη της σήραγγας, εκτός από το θέμα της Βενιζέλου. Εμείς προσεγγίσαμε τεχνοκρατικά το ζήτημα, μιλήσαμε για οικονομικά στοιχεία,  για λειτουργία,  για χρόνο, για κόστος και ασφάλεια. Κάποιοι μιλάνε μόνο για ευαισθησίες» υπογράμμισε ο Δήμαρχος και αναρωτήθηκε: «Πού ήταν οι ευαισθησίες αυτές στην περίπτωση της Αγίας Σοφίας; Μάλιστα κάποιοι το πήγαν πιο πέρα λέγοντας ότι θα σας ταράξουμε στα ΣτΕ, θα σας ταράξουμε στις απεργίες. Αυτό είναι το όραμά σας για τη Θεσσαλονίκη;».

Συνεχίζοντας ανέφερε: «Να μιλήσουμε όμως αν το θέλετε και με νούμερα: Μέχρι στιγμής στις ανασκαφές του Μετρό δαπανήθηκαν περίπου 132 εκ. Ευρώ, ενώ το μουσείο Ακρόπολης κόστισε 107 εκ. Ευρώ. Ακόμη ένα νούμερο: Ο ρυθμός ανασκαφής του Μετρό της Αθήνας ήταν 80 εκατοστά το μήνα, ενώ στο Μετρό της Θεσσαλονίκης μόνο 17 εκ. Αυτά κάποιος πρέπει να τα μετράει και να δίνει λογαριασμό και στην πόλη και στον πολίτη.

Αναφερόμενος στη συνέχεια σε ψευτοδιλλήματα, υπογράμμισε πως αυτά δίνουν σε κάποιους  πολιτικό ρόλο, προβολή και σε κάποιους ακόμη και δουλειά,  αλλά κανείς δεν ασχολείται με τη ζημιά.

«Όλοι αυτοί που πρότειναν ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς χωρίς ουσιαστικά επιχειρήματα δεν ήθελαν ποτέ το Μετρό. Όπως πολλοί δεν ήθελαν τη Νέα Παραλία, δεν ήθελαν την υποθαλάσσια, την επέκταση της Παλιάς Παραλίας, τον περιφερειακό, την Εγνατία Οδό. Οι ίδιοι άνθρωποι είναι. Κάποια έργα  ευτυχώς τη γλίτωσαν, κάποια παραμένουν κουφάρια. Όλα αυτά πρέπει κάποτε να τεθούν στην αληθινή τους βάση».

Στη συνέχεια ανέδειξε μία ακόμη διάσταση που αφορά στο Μετρό, υποστηρίζοντας πως το 2023, εάν το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί, πόροι του ΕΣΠΑ πρέπει να επιστραφούν, καθώς δεν υπάρχει προηγούμενο δημοσίου έργου να μεταφέρεται για τρίτη φορά από προγραμματική περίοδο σε επόμενη.

«Τα ουσιαστικό ερώτημα για μένα αυτή τη στιγμή είναι ένα: ‘’Η Θεσσαλονίκη θέλει ή δεν θέλει το έργο?’’

»Επειδή θα είμαι δήμαρχος ως το 2023 σας πληροφορώ ότι πρώτο μου μέλημα θα είναι να είμαι πάνω από το έργο ώστε να ολοκληρωθεί το 2023 – όλο το Μετρό. Θα είμαστε εδώ, σε αυτήν την αίθουσα για οποιοδήποτε ζήτημα, για να ελέγξουμε κατά πόσο προχωράνε τα έργα υποδομής. Σε τακτική βάση θα επιβλέπουμε ότι γίνονται όλα όσα πρέπει να γίνουν».

»Όσο είμαι εγώ δήμαρχος, όλα όσα πρέπει και μπορούν να γίνουν θα γίνουν. Αυτό είναι το όφελος από αυτήν την συζήτηση. Θα είμαστε όλοι εδώ για να βελτιώσουμε την πόλη».

Στην Ειδική Συνεδρίαση παραβρέθηκαν οι Βουλευτές, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Σταύρος Καλαφάτης, Στράτος Σιμόπουλος, Άννα Ευθυμίου, Δημήτριος Κούβελας, Κατερίνα Νοτοπούλου, Ιωάννης Αμανατίδης, Κωνσταντίνος Ζουράρης, Χρήστος Γιαννούλης, Θεοδώρα Αυγέρη, Καστανίδης Χάρης, Κωνσταντίνα Αδάμου, εκπρόσωπος του Αλέξανδρου Τριανταφυλλίδη, εκπρόσωπος του Σωκράτη Φάμελλου και οι πρώην Βουλευτές, ΤριαντάφυλλοςΜηταφίδης και Γιάννης Σαρρίδης.

Παρόντες ήταν ακόμη, η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, ο εκπρόσωπος του Περιφερειάρχη και Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου, Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευστάθιος Αβραμίδης, η εκπρόσωπος του Πρύτανη του ΠΑΜΑΚ, Αντιπρύτανης Οικονομικών κ. Αλεξανδροπούλου και ο Πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, Λάζαρος Κυρίζογλου.

Οι Δήμαρχοι, Πυλαίας-Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, Νεάπολης-Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης και η αντιδήμαρχος, κ. Παντελίδου.

Οι Πρόεδροι του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Διονύσιος Ευγενίδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γεώργιος Σπανός και ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γεώργιος Σκόδρας, η εκπρόσωπος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Δέσποινα Κουτσούμπα.

Ο Α΄ Αντιπρόεδρος του Εμπορικού – Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, ο Β΄ Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Χρήστος Νικολόπουλος, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Πάρις Μπίλλιας, ο Εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Β.Ε., Δημήτρης Ραϊδης, ο Πρόεδροςτου Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης , Παντελής Φιλιππίδης και ο Α΄ Αντιπρόεδρος, Π. Καλογιάννης, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος, ο εκπρόσωπος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, Πέτρος Καλπακίδης,  ο Πρόεδρος Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ιακώβου, ο εκπρόσωπος της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης, Διευθυντής, Αλέξης Τσαξιρλής.

Από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος, Νικόλαος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος Κουρέτας Νικόλαος, ο Διευθυντής Έργων Μετρό Θεσ/νίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης.

Το «παρών» έδωσε ακόμη η Προϊσταμένη της Γραμματείας του Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου και ο πρώην Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, ενώ επιστολές έστειλαν η Ευρωβουλευτής, Μαρία Σπυράκη και ο Προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Σκιαδαρέσης.

Γράψτε την άποψη σας

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.