Λύση στο ενεργειακό πρόβλημα της Ευρώπης θα επιχειρείσει να δώσει η κατασκευή ενός νέου αγωγού, επιταχύνοντας ταυτόχρονα τη μετάβαση σε εναλλακτικούς και πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τύπος καυσίμου.
Ένα καθοριστικό βήμα στην προσπάθεια υιοθέτησης εναλλακτικών μορφών καυσίμου πρόκειται να αποτελέσει η κατασκευή ενός νέου αγωγού μεταφοράς υδρογόνο από την σκανδιναβική χερσόνησο και ειδικότερα τη Φινλανδία στην καρδιά της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τη Gasgrid, τη φινλανδική εταιρεία που βρίσκεται πίσω από την κατασκευή του αγωγού, η σκανδιναβική χερσόνησος και η Βαλτική έχει τη δυνατότητα να παράγει έως και 27,1 εκατομμύρια τόνους «πράσινου» υδρογόνου τον χρόνο, αξιοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από αιολικά και φωτοβολταϊκά πάρκα.
Το υδρογόνο αυτό θα τροφοδοτεί τη βαριά βιομηχανία της γηραιάς ηπείρου, δημιουργώντας ένα ενεργειακό διέξοδο και περιορίζοντας σημαντικά του ρύπους που εκλύονται από τη χρήση ορυκτών καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο.
Το αρχικό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία ενός αγωγού με μήκος 2,5 χιλιόμετρα και περίμετρο 120 εκατοστών, ο οποίος θα ξεκινά από τη Φινλανδία και θα καταλήγει, μέσω της Εσθονίας, της Λετονίας, της Λιθουανίας και της Πολωνίας, στη Γερμανία.
Κατά μήκος του αγωγού θα κατασκευαστούν σταθμοί συμπίεσης ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή ροή του υδρογόνου, δίνοντας παράλληλα στις χώρες που προαναφέραμε τη δυνατότητα να αναπτύξουν το δικό τους δίκτυο παροχής ενός καυσίμου το οποίο διαθέτει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκείνοι που θεωρούν ότι ο συγκεκριμένος αγωγός πρόκειται να χαρίσει μια δεύτερη ευκαιρία στην περίφημη οικονομία του υδρογόνου, η οποία για την ώρα «φυτοζωεί» -και- στη σκιά της ραγδαία αναπτυσσόμενης ηλεκτροκίνησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι ελάχιστοι εκείνοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που επενδύουν πλέον στην ανάπτυξη υδρογονοκίνητων οχημάτων, κάτι που δεν αναμένεται να αλλάξει στο μέλλον αν δεν υπάρξει κάποια εξέλιξη που θα ανατρέψει τις σημερινές ισορροπίες.
Επιστρέφοντας στον αγωγό που θα συνδέσει τη Φινλανδία με τη Γερμανία, η ολοκλήρωση της κατασκευής του θα εξασφαλίσει πρόσβαση σε 2,7 εκατομμύρια τόνους πράσινου υδρογόνου τον χρόνο στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.