ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Πασχαλινή Συναυλία Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης

Τρίτη 03 Απριλίου  2018 | Ώρα 19:00 | ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζει την Πασχαλινή Συναυλία του Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης, μία συναυλία σε τρία μέρη στην οποία θα ακουστούν μεταξύ άλλων το ορατόριο “Stabat Mater Dolorosa G.B. Pergolesi” για ορχήστρα, χορωδία και σολίστ και το Κονσέρτο για τρομπέτα, Β’ μέρος J. Haydn. Ο ύμνος Stabat Mater Dolorosa (Η Μητέρα στεκόταν λυπημένη) είναι μνημονευτικός του ψυχικού πόνου της Παναγίας κατά την Εβδομάδα των Παθών, όταν θρηνεί τον Ιησού κάτω από τον Σταυρό.

Μυθικές διαστάσεις έχει αποκτήσει το Στάμπατ Μάτερ του Ιταλού συνθέτη Τζοβάνι Περγκολέζι, o θρύλος τον θέλει να γράφει τις τελευταίες νότες του έργου στο νεκροκρέβατό του, λίγες στιγμές προτού τον καταβάλλει η φυματίωση σε ηλικία μόλις 26 ετών. Το concerto για τρομπέτα του J. Haydn είναι ένα από τα αγαπημένα του ρεπερτόριου της τρομπέτας και ίσως το πιο δημοφιλές του Haydn. Tο έργο αυτό γράφτηκε το 1796 μετά από αίτημα του φίλου του Anton Weidinger, που ήταν σαλπιγκτής στην Ορχήστρα της Αυλής της Βιέννης. Ο Weidinger τροποποίησε την σάλπιγγα της εποχής εκείνης σε μία κλειστή τρομπέτα που ήταν ο πρόδρομος της σημερινής και έδινε πολλές περισσότερες τεχνικές και μελωδικές ικανότητες στο όργανο.

Λίγα λόγια για το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης:
Tο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1979. Η πρωτοβουλία δύο νέων και καταξιωμένων στο εξωτερικό μουσικών, του Κάρολου Τρικολίδη και της Βαρβάρας Τσαμπαλή, να ιδρύσουν ένα Ωδείο στα πρότυπα των αντίστοιχων της Γερμανίας, ήταν από κάθε άποψη επαναστατική. Τη διεύθυνση του ανέλαβε αμέσως ο αείμνηστος Γιάννης Μάντακας. Το Νέο Ωδείο έφερε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη Μουσική Προπαιδεία. Το Ωδείο στελεχώθηκε με τους πλέον αξιόλογους καθηγητές , εισήγαγε νέα όργανα στην εκπαιδευτική διαδικασία και χρησιμοποίησε νέες μεθόδους. Κυρίως, δόθηκε μεγάλη σημασία στο να γίνει η μουσική μια ομαδική εμπειρία για τα παιδιά. Από την πρώτη στιγμή λειτουργίας του Ωδείου δημιουργήθηκαν μουσικά σύνολα, χορωδίες, ορχήστρες.

Το αποκορύφωμα αυτής της διαδικασίας ήταν η δημιουργία της Συμφωνιέττας «Δημήτρης Μητρόπουλος», μιας πρότυπης παιδικής ορχήστρας που έδωσε εκατοντάδες συναυλίες στην Ελλάδα και στις πολυάριθμες περιοδείες της στο εξωτερικό, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία ομαδικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, αλλά και ανταλλαγών με αντίστοιχους σπουδαστές άλλων χωρών. Μια ολόκληρη γενιά νέων ταλαντούχων μουσικών βγήκε από το Ν.Ω.Θ. και αποτελεί σήμερα την αιχμή του δόρατος της μουσικής ζωής στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, καθώς στελεχώνουν τα πρώτα αναλόγια των μεγαλύτερων ελληνικών ορχηστρών.

Το παράδειγμα του Νέου Ωδείου ακολούθησαν σύντομα τα περισσότερα Ωδεία της πόλης, έτσι ώστε μέσα σε μερικά χρόνια η μουσική εκπαίδευση στη Θεσσαλονίκη να περάσει σε μια νέα εποχή. Το Ν.Ω.Θ. είναι περήφανο που αποτελεί ακόμη και σήμερα τον σημαντικότερο πόλο της ανανέωσης της μουσικής εκπαίδευσης και ζωής της Θεσσαλονίκης. Μετά από 39 χρόνια λειτουργίας, το Ν.Ω.Θ. εξακολουθεί να στοχεύει στην εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, με έμφαση στην ομαδικότητα και στη μουσική ως εμπειρία ζωής. Το Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης λειτούργησε πάντοτε ως ένας ζωντανός οργανισμός, που διαρκώς εξελίσσεται. Ο στόχος μας είναι και στα χρόνια που έρχονται να εξακολουθούμε να προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα και να προσφέρουμε πάντα το ίδιο υψηλό επίπεδο σπουδών.

Αφήστε μια απάντηση