Τις προτάσεις του συνδυασμού της “Επιχειρηματικής Ανανέωσης” για ένα Επιμελητήριο σύμμαχο και συμπαραστάτη, στη προσπάθεια να καθιερωθεί η Ημαθία, ως “καθολικός προορισμός” της τουριστικής αγοράς (destination branding) στην περιφέρεια κεντρικής Μακεδονίας και ευρύτερα, παρουσίασε ο Γιώργος Μπίκας, ως υποψήφιος πρόεδρος και επικεφαλής του συνδυασμού, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στη Νάουσα (στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου “Παλαιά Πόλη”). Στην εκδήλωση συμμετείχαν εκπρόσωποι επιχειρήσεων τουρισμού, ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες αλλά και γενικά εκπρόσωποι της τοπικής αγοράς, επαγγελματίες που σχετίζονται με το τουριστικό προϊόν της Ημαθίας και την ανάπτυξη των αντίστοιχων επενδύσεων και της τουριστικής υποδομής, υποψήφιοι της “Επιχειρηματικής Ανανέωσης” στον Τομέα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Ημαθίας και σε άλλους Τομείς (εμπορικό, υπηρεσιών, μεταποιητικού, μεταφορών, εξαγωγικού). Προσκεκλημένος στην εκδήλωση και κεντρικός ομιλητής ήταν ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ημαθίας, Δημήτρης Μάντζιος, ο οποίος παρουσίασε στοιχεία για την τοπική τουριστική αγορά και τη σημασία της, την τουριστική ετοιμότητα της Ημαθίας, την πολυθεματικότητα της τοπικής τουριστικής παρουσίας, τους στόχους που έχουν τεθεί και άλλα θέματα. Ακολούθησε διάλογος και ανταλλαγή απόψεων, μεταξύ των παρευρισκομένων και καταγραφή συμπερασμάτων και προτάσεων, που θα μπορούν να ενισχύσουν την προσπάθεια για την τουριστική ανάπτυξη της Ημαθίας, τόσο μέσω δράσεων του Επιμελητηρίου, όσο και μέσα από τη συνεργασία με αρμόδιους τοπικούς φορείς.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ
ΜΕ ΤΟ ‘ΕΜΕΊΣ’ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ‘ΕΓΩ’
“Εγώ δεν θα σας πω ποτέ ότι τα ξέρω όλα, ούτε ότι μπορώ να τα κάνω όλα μόνος μου” τόνισε ο Γιώργος Μπίκας και συνέχισε: “Εμείς λειτουργούμε πάνω από όλα συναδελφικά, ζητάμε τη γνώμη των ειδικών, ακούμε προτάσεις, καταγράφουμε ιδέες. Κι αυτός είναι ο λόγος που ότι κάνουμε για το Επιμελητήριο, το κάνουμε συλλογικά, λειτουργούμε με το ‘εμείς’ και όχι με το ‘εγώ’, εκφράζουμε το νέο και το σύγχρονο, εκπροσωπούμε τη νέα εποχή. Είμαστε μακριά από όλα αυτά, τα ξεπερασμένα και δεν μας εκφράζει καθόλου το στυλ του ‘κατόπιν των ενεργειών μου’. Έτσι ξεκινήσαμε κι έτσι παραμένουμε και προπαντός έτσι θα λειτουργήσουμε ως Επιμελητήριο, ενωτικά, ήπια και συναδελφικά”.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΣΕ ΝΑΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ
ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟΥ
Ο Γιώργος Μπίκας αναφέρθηκε και στις συναντήσεις που είχε, σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, με τοπικούς φορείς της Νάουσας, όπως ο Εμπορικός Σύλλογος, εκπροσώπους τοπικών επιχειρήσεων και άλλους. Κάτι που έκανε και στην Αλεξάνδρεια και σε άλλες περιοχές της Ημαθίας. Επανέλαβε και την πρότασή του, για συνεργασία σε θέματα που απασχολούν την τοπική αγορά, όπως για παράδειγμα την αντιμετώπιση του παρεμπορίου καθώς και για τη δημιουργία δύο περιφερειακών γραφείων (παρατήματα) του Επιμελητηρίου, στη Νάουσα και στην Αλεξάνδρεια. Παραρτήματα τα οποία θα παρέχουν όλες τις υπηρεσίες, σε on line σύνδεση με την κεντρική υπηρεσία της Βέροιας με ταυτόχρονη δημιουργία χώρων για επιχειρηματικές συναντήσεις σε συνεργασία με τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους. “Το ότι η απόσταση μέχρι στη Βέροια είναι μικρή και δεν χρειάζονται παραρτήματα, δεν είναι σοβαρό επιχείρημα για να μη συμφωνήσει κάποιος με την πρότασή μας” τόνισε ο Γιώργος Μπίκας και συμπλήρωσε: “Η πρότασή μας είναι απόλυτα εφαρμόσιμη και εκφράζει την πραγματική θέλησή μας, για αποκέντρωση και ενδυνάμωση της περιφέρειας”. Για το ίδιο θέμα τοποθετήθηκαν και υποψήφιοι του συνδυασμού, που υποστήριξαν ότι “τα δήθεν κωλύματα με τους υπαλλήλους κλπ , για την ίδρυση παραρτημάτων, είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε”. “Δεν το σκέφτηκαν αυτοί, δεν τους πέρασε καν από το μυαλό κι αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι διαφωνούν και θέλουν να το απαξιώσουν. Αυτό είναι όλο. Το να βρίσκεις όμως ενδιαφέρουσες τις ιδέες και τις πρωτοβουλίες του άλλου και να τις ακολουθείς ή να συμφωνείς και να συζητάς τον τρόπο καλύτερης εφαρμογής τους, δεν είναι κακό. Ο διάλογος είναι που μας χρειάζεται και όχι η άρνηση” τόνισαν χαρακτηριστικά.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Αναφερόμενος στις προτάσεις του συνδυασμού της “Επιχειρηματικής Ανανέωσης” για τον τομέα του Τουρισμού, ο Γιώργος Μπίκας παρουσίασε μεταξύ άλλων και τα εξής:
Δημιουργία ομάδων δράσεων ενίσχυσης και προβολής της Ημαθίας ως ιδιαίτερου Τουριστικού Προορισμού. Στόχος η προσέλκυση επισκεπτών Οινικού και Γαστρονομικού τουρισμού, Συνεδριακού, Αθλητικού, Εκκλησιαστικού και Θρησκευτικού, Φυσιολατρικού, Αρχαιολογικού και Μουσειολογικού, με κύριο στόχο την αναζωογόνηση της τοπικής αγοράς και την ανάδειξη του τοπικού τουριστικού προϊόντος όπως αξίζει στο Νομό μας. Στήριξη μέσω του Επιμελητηρίου όλων των κλάδων που σχετίζονται με τον τουρισμό, ξενοδοχεία, εστίαση, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, παραγωγής και εμπορίας τοπικών προϊόντων και γενικά στήριξη της κάθε τομέα τοπικής αγοράς, που μπορεί να ενδιαφέρει τους επισκέπτες της Ημαθίας.
Αναβάθμιση σεμιναρίων Επαγγελματικής Κατάρτισης για στελέχη επιχειρήσεων τουρισμού. Διεύρυνση επαγγελματικής προοπτικής, μέσω προγραμμάτων κατάρτισης (ΛΑΕΚ) για εργαζόμενους σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προγράμματα επιμόρφωσης εργοδοτών και εργαζομένων κ.λ.π., επιμορφωτικές ημερίδες σε θέματα διοίκησης και επιχειρηματικής ανάπτυξης.
Δωρεάν συμμετοχή σε κλαδικές και θεματικές εκθέσεις, με αντίστοιχη τουριστική προβολή της Ημαθίας. Παροχή δωρεάν χώρου σε περίπτερα του Επιμελήτηρίου, σε επιλεγμένες θεματικές και κλαδικές εκθέσεις, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την αποτελεσματική προβολή προϊόντων παραγωγικών μονάδων του νομού μας.
Καθιέρωση ετήσιας Εμπορικής Έκθεσης Ημαθίας, με έμφαση και στην τουριστική προβολή. Σχεδιασμός και διοργάνωση ετήσιας έκθεσης στην Ημαθία με συμμετοχές των ενδιαφερόμενων παραγωγών, βιομηχάνων, εμπόρων και βιοτεχνών, με σκοπό την οργανωμένη και συντονισμένη προβολή των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο.
Ευρωπαϊκά Προγράμματα Επενδύσεων. Μετατρέπουμε το Επιμελητήριο Ημαθίας σε φορέα εξατομικευμένης ενημέρωσης για τις ενισχύσεις που παρέχονται από επιδοτούμενα ευρωπαϊκά Επιχειρησιακά Προγράμματα, για επενδύσεις στον τουρισμό και σε όλους τους κλάδους που ενδιαφέρουν την τοπική οικονομία.
Δημιουργία «έξυπνου» Internet Portal Επιμελητηρίου, μέσω του οποίου θα υπάρχει και δυναμική τουριστική προβολή της Ημαθίας. Δωρεάν ψηφιακές υπηρεσίες, δωρεάν λογαριασμός εταιρικού e-mail και mini website για κάθε επαγγελματία.
Διευκόλυνση εξωστρέφειας και στον τουρισμό, όπως και σε άλλους συναφείς κλάδους της αγοράς. Ενημέρωση για δυνατότητες επενδύσεων, διμερείς σχέσεις, καθώς και για επικείμενες εμπορικές εκθέσεις-συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.