ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Στράτος Σιμόπουλος: «..Το μεγαλύτερο αναπτυξιακό μέτρο της Θεσσαλονίκης είναι το λιμάνι»..

Κοιτώντας κάποιος με μια πρώτη ματιά, θέλοντας να κάνει μια ρηχή προσέγγιση της προσωπικότητας του κ. Σιμόπουλου επικεντρώνεται στην ηρεμία με την οποία ο άνθρωπος αυτός αντιμετωπίζει τα πράγματα. Άνθρωπος  απόλυτα ταγμένος στις business του. Με μια δεύτερη όμως ανάγνωση αποδεικνύεται ότι μπροστά μας έχουμε έναν άνθρωπο με έντονες κοινωνικές ανησυχίες. Έναν Τεχνοκράτη, έναν ενεργό Πολίτη που, σε πείσμα των καιρών μας, δεν θέλει να «καθήσει στα αβγά του». Δίνει πάντα έντονα το «παρών» σε θέματα που αφορούν τη «θεσμική» Θεσσαλονίκη, αλλά και σε θέματα αθλητισμού. Ο γνωστός στους βορειοελλαδίτικους κύκλους, αλλά και στην ηγεσία του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βορείου Ελλάδος (σ.σ.: είναι και μέλος του Δ.Σ.), επιχειρηματίας γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1959 και αποφοίτησε από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, το 1983. Από το 1985 ασκεί το επάγγελμα του Μηχανικού (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός) ως συνιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της τεχνικής εταιρίας «Διάσταση Α.Ε.», η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή ιδιωτικών έργων και τη δημιουργία μικρών εμπορικών κέντρων.

Ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, και στέλεχος της Νέα Δημοκρατίας Στράτος Σιμόπουλος είναι ο άνθρωπος που έτρεξε για να «τρέξουν» τα μεγάλα έργα που γίνονται αυτή την στιγμή στην Θεσσαλονίκη.. Προχθές τον είδαμε στην EURO Τηλεόραση και στην εκπομπή «Ο Συμπαραστάτης του Δημότη» να αναλύει τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις και να λύνει απορίες για τα δημόσια έργα. Θα γίνει το μετρό στη Θεσσαλονίκη; Τι πιστεύει για τις ιδιωτικοποιήσεις; Και τελικά βλέπει στο κοντινό μέλλον εκλογές;

Ποiα έργα αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη και ποιος είναι ο πατέρα των έργων;
Να αρχίσουμε από το μετρό , το μεγάλο έργο της πόλης, το οποίο ξεκίνησε από την κυβέρνηση Καραμανλή και βέβαια όλες οι κυβερνήσεις προσπάθησαν να τρέξουν το έργο, με την δικιά μας κυβέρνηση την προηγούμενη να λύνει όλα τα προβλήματα παράδοσης στάθμων. Έχουμε τους κόμβους δυτικής περιφερειακής, έργα που ξεκίνησε η κυβέρνηση Παπανδρέου. Όσον αφορά την υπογειοποίηση της διάβασης στην Μενεμένη,ένα έργο που είχε ετοιμάσει ο δήμαρχος κ. Κυρίζογλου, εμείς πήραμε το έργο το εντάξαμε , το δημοπρατήσαμε, το συμβασιoποιήσαμε και ξεκίνησε τώρα  με δυο χρόνια καθυστέρηση. Ένα άλλο έργο είναι  η καινούργια πτέρυγα χειρουργείων στο ΑΧΕΠΑ, που καταφέραμε και συμβασιoποιήσαμε. Τα έργα, τα μεγάλα, πολλές φορές απαιτούν και δέκα χρόνια. Είναι διαφορετικών κυβερνήσεων, αλλά αυτό που δεν είναι σωστό , είναι όποιος βρίσκεται στη κυβέρνηση μια συγκεκριμένη στιγμή να μην αναγνωρίζει αυτό που έκαναν οι προηγούμενη.

Άρα το έργο δεν είναι αυτού που κόβει την κορδέλα;
Προφανώς και όχι. Πήγανε στο αεροδρόμιο της Πάρου, το οποίο είναι έτοιμο εδώ και ενάμιση χρόνο και δεν είπε κουβέντα. Το οποίο ξεκίνησε, το ήθελε , επειδή ήταν από εκεί ο υπουργός κ. Ραγκούσης. Ξεκίνησε όταν ήταν κυβέρνηση ο Παπανδρέου και ο Παπαδήμος. Εμείς το βρήκαμε σταματημένο, το επανακκινήσαμε , το ολοκληρώσαμε και πήγε ο Τσίπρας και έκοψε την κορδέλα. Αν είναι κυβέρνηση μπορεί να κόβει κορδέλες.

Τι εννοείται, αν είναι κυβέρνηση; Προβλέπετε πολιτικές εξελίξεις;
Μέχρι τώρα πιστεύω δεν έχει στρατηγική εκλογών και η λεγόμενη αριστερά ή κεντροαριστερά, κάνει πάντα εκλογές στο τέλος της τετραετίας. Προσπαθεί να εξαντλήσει την τετραετία ή κάθε μέρα που μπορεί. Οι εξελίξεις και ο πολιτικός χρόνος πολλές φορές συμπυκνώνεται. Άρα για παράδειγμα δεν μπορώ να ξέρω αν η ιστορία με τις τηλεοπτικές άδειες, με τους συνταξιούχους, τους επαγγελματίες επιδράσει στο όλο κλίμα. Πάντως η κοινοβουλευτική του ομάδα είναι συμπαγής. Δεν έχει πρόβλημα.

Θεωρείται τις τηλεοπτικές άδειες με τις συντάξεις πολιτικά ισοδύναμα;
Όχι βέβαια. Το πρόβλημα το έχουν οι πολίτες και κυρίως οι αδύναμοι. Οι τηλεοπτικές άδειες είναι και θέμα δημοκρατίας. Ούτε βέβαια το ραδιοτηλεοπτικό του τοπίο ήταν σωστό. Υπήρχε διαπλοκή και αντί να ανοίξει το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο να κοπούν οι δεσμοί πολικής και ΜΜΕ το περιόρισε και άλλο, θέλοντας να κάνει την δική του διαπλοκή. Έπρεπε να αλλάξουν οι κανόνες του παιχνιδιού και τους άλλαξε προς την χειρότερη κατεύθυνση.

Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, το BREXIT , οι δράσεις από τις Ευρωπαϊκές χώρες, αυτά δρομολογούν μια άλλη Ευρώπη;
Δεν βλέπω κάτι τέτοιο. Όσο ασχολούμαστε με το BREXIT , δεν κάνουμε άδω παραγωγικό περιβάλλον. Η συζήτηση για το χρέος είναι σημαντική. Και έστω ότι ελαφρύνουμε το χρέος θα έρθουν οι επενδύσεις ή θέλουμε να ελαφρύνουμε το χρέος για να δανειζόμαστε; Το πρόβλημα είναι μέσα στην Ελλάδα. Η Ελλάδα πρέπει να παράγει και αυτό είναι και το στοίχημα την Νέας Δημοκρατίας.

Αν η Νέα Δημοκρατία γίνει κυβέρνηση, πιστεύετε ότι αυτό μπορεί ως γεγονός να δώσει φτερά στην οικονομία και στην εικόνα της χώρας;
Σε επίπεδο κλίματος ναι. η Ν.Δ και ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει πει ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι η έλλειψη επενδύσεων. Σε επίπεδο κλίματος και ουσίας θα μπορέσει η χώρα να βγει από την κρίση, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Πρέπει να κάνουμε επεμβάσεις και σε επίπεδο μακροοικονομίας.

Οι δημοσκοπήσεις και πρόσφατα και στο Β.Ε.Θ , λένε ότι δυο με τρεις βιοτεχνίες κλείνουν και χάνονται θέσεις εργασίας.Φεύγουν επιχειρήσεις λόγο φορολογίας. Η Ν.Δ πως θα το επαναφέρει;
Θα μειώσουμε τους φορολογικούς συντελεστές. Υπάρχει θέμα με τα capital control τώρα. Αυτό θα αλλάξει με τη Ν.Δ.

Πως θα γίνουν αυτά οταν η Τρόικα είναι πάνω από το κεφάλι της πολιτικής ηγεσίας;
Το μνημόνιο έχει και διαρθρωτικά μέτρα. Ο κόσμος δεν κατανοεί ότι τα μνημόνια δεν είναι μόνο δημοσιονομικά μέτρα. Αρκετά από τα άλλα πρέπει να αλλάξουν. Συκοφαντούμε τα μνημόνια, αλλά έγινε ένα συμμάζεμα όσον αφορά τις σπατάλες.

Για τον ΟΑΣΘ τώρα. Είναι σωστές οι κινήσεις του κ. Σπίρτζη και ποια η θέση της Ν.Δ;
Δεν το χειρίστηκε σωστά. Δεν επιτρέπεται η Θεσσαλονίκη να μένει χωρίς συγκοινωνίες. Ο χειρισμός υποκρύπτει ιδεοληπτικό λόγο να κρατικοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονικης.Έγινε σε βάρος των εργαζομένων και της πόλης. Το πρώτο ψέμα είναι ότι συγκρίνουν την επιδότηση του ΟΑΣΘ με αυτή του ΟΑΣΑ. Δεν ισχύει. Για παράδειγμα όταν αλλάζει στόλο ο ΟΑΣΑ είναι ποσό ξεχωριστά από την κρατική επιχορήγηση. Η προηγούμενη κυβέρνηση μείωσε την επιδότηση και το μισθό του προσωπικού κατά 35%. Παίρνω την θέση του ΟΑΣΘ. Διαφωνώ στο να υπάρχει μονοπώλιο. Να ανοίξουν οι αστικές συγκοινωνίες και σε άλλους παρόχους, πρέπει να ελέγχονται από το γενικό λογιστήριο του κράτους, το κράτος πρέπει να είναι εντάξει απέναντι στον επιδοτή. Εγώ πιστεύω ότι το κράτος πρέπει να επιδοτεί τον άνθρωπο. Πρέπει να αλλάξει η δομή. Δεν επιτρέπεται να μην πληρώνονται οι εργαζόμενοι.

Θα ζήσουμε μετρό στη Θεσσαλονίκη;
Εκτελείται ικανοποιητικά. Πριν δεν εκτελούνταν ικανοποιητικά γιατί δεν είχαμε παραλάβει τους σταθμούς.

Για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Θεσσαλονίκης τι έχετε να πείτε;
Έπρεπε το λιμάνι να παραχωρηθεί. Το μεγαλύτερο αναπτυξιακό μέτρο είναι το λιμάνι. Δείτε τι γίνεται στο λιμάνι του Πειραιά.. Είναι δέκα βήματα μπροστά και οφείλεται στον επενδυτή.

Ποια είναι η γνώμη σας για την ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ;
Το νερό είναι δημόσιο αγαθό. Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα στην ιδιωτικοποίηση. Υπάρχει τρόπος εξορθολογισμού δαπανών για να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες.

Με την Εγνατία οδό τι γίνεται;
Οι εργαζόμενοι παλεύουν για τα δικαιώματα τους. Η Εγνατία πρέπει να παραμείνει ο κατασκευαστικός βραχίονας του δημοσίου. Άλλο πράγμα η παραχώρηση. Οι εργαζόμενοι φοβούνται μην χάσουν την δουλειά τους και μεινουν χωρίς αντικείμενο. Να φροντίσει το κράτος να έχουν αντικείμενο.

Τι πρέπει να γίνει άμεσα και παρεμβατικά στη Θεσσαλονίκη;
Να εκμεταλλευτούμε τα πλεονεκτήματα μας. Να γίνει κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Ήδη γίνεται. Να υπάρξει πρωτογενής παραγωγή στη Κεντρική Μακεδονία, να αναπτυχθούν ο τουρισμός και ο πολιτισμός μας και όλα θα πάνε καλά.

Αφήστε μια απάντηση