ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ζαχαράκη για δημοτικά: Τα μαθήματα μπορεί να συνεχιστούν έως τέλη Ιουνίου

Η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία, Ζαχαράκη, γνωστοποίησε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη αποστείλει οδηγίες τόσο για τους μαθησιακούς στόχους προς τα σχολεία σε ενδεχόμενο επαναλειτουργίας των δημοτικών, όσο και οδηγίες για την τήρηση των κανόνων υγιεινής. Στο ενδιάμεσο, «τα σχολεία μπορούν να συνεχίσουν μέχρι το τέλος Ιουνίου, αν πάρουμε το πράσινο φως», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας ως προς τη λειτουργία των δημοτικών και πρόσθεσε ότι «είμαστε σε επαφή με τους δασκάλους και θα δώσουμε το χρονοδιάγραμμα μόλις αυτό αποφασιστεί».

Η επιχειρηματολογία υπέρ του ανοίγματος των δημοτικών
Υπέρ της επιστροφής των μαθητών του Δημοτικού στα θρανία τάχθηκε χθες ο εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για τον κοροναϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή, για να επιστρέψουν τα παιδιά στο σχολείο». Ο λοιμωξιολόγος Σωτήρης Τσιόδρας αναφέρθηκε εκτενώς στο δίλημμα πολιτείας και γονέων, αναφορικά με το άνοιγμα δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών.

Με αφορμή τις σκέψεις στην κυβέρνηση, για επιστροφή των παιδιών στα δημοτικά από την 1η Ιουνίου ο κ. Τσιόδρας σημείωσε πως υπήρξε κάποιο επιδημιολογικό όφελος από τη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων. «Να γνωρίζετε καλά, μπορώ να το διαβεβαιώσω κάποια από τα επιχειρήματα θα μπορούσαν να αφορούν και άλλες κοινές ιώσεις, όπως η γρίπη» είπε ο Σωτήρης Τσιόδρας, αναφορικά με απόψεις επιστημόνων που εκφράζουν επιφυλάξεις αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων.

Όπως είπε ωστόσο, υπάρχουν μια σειρά από επιχειρήματα υπέρ του ανοίγματος των σχολείων.
– Η κρυφή ανισότητα στη μάθηση και την εκπαίδευση για τα παιδιά που ανήκουν σε πιο φτωχές οικογένειες.
– Κόστος σε χαμένη εκπαιδευτική διαδικασία, γνώση που δεν έχει ευρέως αξιολογηθεί. Η πλειονότητα των παιδιών είτε δεν είχε καλή πρόσβαση, είτε δεν παρακολουθούσε τα μαθήματα.
– Σημαντικές επιπτώσεις του απαγορευτικού στην πνευματική και ψυχική υγεία των παιδιών. Έχουμε παιδιά που εδώ και εβδομάδες δεν έχουν συναντήσει τους φίλους τους.
– Οικονομικοί λόγοι που αφορούν κυρίως τους γονείς. Σύμφωνα με ανακοινώσεις της Unicef, συνιστάται στις Αρχές να συνεξετάζουν τα οφέλη και τους κινδύνους ενός ενδεχόμενου ανοίγματος των σχολείων. Τι θα λειτουργήσει καλύτερα για ένα παιδί που μένει με ευπαθή ομάδα, είναι σημαντικό για την υγεία του να μην πάει στο σχολείο.

Το παράδειγμα των άλλων χωρών
Πάντως, σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα έχει αργήσει αρκετά να ανοίξει τα δημοτικά σχολεία και τους βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Παρατηρείται η τάση οι χώρες που τα πήγαν καλύτερα με τον κοροναϊό να έχουν ήδη ανοίξει τις αίθουσες για τους μικρότερους μαθητές με αρκετά ομαλά αποτελέσματα. Αντίθετα, στην Ισπανία και την Ιταλία οι μαθητές ήδη απολαμβάνουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, καθώς έδωσαν ραντεβού ξανά με δασκάλους και καθηγητές για τον Σεπτέμβρη.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Δανίας που άνοιξε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες από τις 14 Απριλίου. Η Νορβηγία ακολούθησε λίγες μέρες αργότερα, στις 20 Απριλίου, και πάλι με τους βρεφονηπιακούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία, ενώ την επόμενη εβδομάδα άνοιξαν οι υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Στην Πολωνία τέλος οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί επαναλειτουργούν από τις 6 Μαΐου.
Στην Ολλανδία και την Κροατία τα δημοτικά σχολεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί άνοιξαν στις 11 Μαΐου.
Τέλος στην Αυστρία, η οποία έχει επίσης εφαρμόσει σύστημα εκ περιτροπής διδασκαλίας όπως η Ελλάδα, οι μαθητές των δημοτικών και της μέσης εκπαίδευσης επέστρεψαν στις τάξεις αυτήν την εβδομάδα.

Αφήστε μια απάντηση